Zamieszczone przez Andys
[O2] LPG do 1.4 TSI - czy ktoś założył?
Zwiń
X
-
Andys, Panowie mam pytanie czy problem z odpalaniem zimnego silnika 1.4 TSI z instalacją Vialle został rozwiązany? Zastanawiam się właśnie nad założeniem. Czy macie jakieś info na temat "doznań" z jazdy takim samochodem? Czy instalacja Vialle jest bezpieczna dla silnika itp. Dziękuję bardzo za pomoc (naczytałem sie różnych informacji i ciąglę się waham?)
Komentarz
-
-
Na Niemieckich i Holenderskich forach, piszą że problem został rozwiązany. Co do doznań, podobno nie ma spadku mocy (teoretycznie może być nawet minimalny wzrost ze względu na schłodzenie ładunku w cylindrze przez rozprężony gaz), minusem jest głośna pompa w butli o zmiennej prędkości obrotowej. Czy LPDi jest bezpieczna dla silnika, zapytaj kogoś, kto przejechał na niej odpowiednio dużo km.Zamieszczone przez marcinglab1Andys, Panowie mam pytanie czy problem z odpalaniem zimnego silnika 1.4 TSI z instalacją Vialle został rozwiązany? Zastanawiam się właśnie nad założeniem. Czy macie jakieś info na temat "doznań" z jazdy takim samochodem? Czy instalacja Vialle jest bezpieczna dla silnika itp. Dziękuję bardzo za pomoc (naczytałem sie różnych informacji i ciąglę się waham?)
Komentarz
-
-
2 rzeczy:
- odpalanie auta z zimnym silnikiem na LPG chyba za zdrowe dla pojazdu nie jest w niskich temperaturach zarówno propan jak i butan dosyć dobrze się rozpuszczają w zimnym oleju degradując jego właściwości smarne.
- ciekawe jak będzie wyglądało odpalenie auta w temp. np -20 stopni C (na samym LPG)skoro t.wrz. butanu to -1 st. C, jest tam co prawda również propan który ma niższą temp. wrzenia ale jest go tez mniej... A swoja drogą to czy nie jest tak że na zachodzie europy jeździ się na mieszankach zawierających więcej propanu niż w naszym LPG ?Pozdrawiam,
Jaroslav92525
-----------------------
VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Komentarz
-
-
Na wszystkie powyższe dylematy jest jedno rozwiązanie, które Vaille oferuje - rozruch MOŻE odbywać się na LPG, ale nie musi. Więc silnik możesz uruchamiać na PB jak obecnie robi się to z instalacjami sekwencyjnymi. No i nie trzeba wtedy znać procentowych relacji mieszanki gazu, który się zatankowało ani jego temperatury wrzeniaZamieszczone przez Jaroslav925252 rzeczy:
- odpalanie auta z zimnym silnikiem na LPG chyba za zdrowe dla pojazdu nie jest w niskich temperaturach zarówno propan jak i butan dosyć dobrze się rozpuszczają w zimnym oleju degradując jego właściwości smarne.
- ciekawe jak będzie wyglądało odpalenie auta w temp. np -20 stopni C (na samym LPG)skoro t.wrz. butanu to -1 st. C, jest tam co prawda również propan który ma niższą temp. wrzenia ale jest go tez mniej... A swoja drogą to czy nie jest tak że na zachodzie europy jeździ się na mieszankach zawierających więcej propanu niż w naszym LPG ?
Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Czyli de facto odpada kolejna potencjalna zaleta wtrysku w fazie ciekłej czyli praca na LPG od momentu startu zimnego silnika.. trochę szkoda bo wtedy spalanie jest stosunkowo wysokie... ale chyba lepiej spalać benzynkę przez kilka minut niż później wymieniać pierścienie/szlifować cylindry...Zamieszczone przez NortheuszNa wszystkie powyższe dylematy jest jedno rozwiązanie, które Vaille oferuje - rozruch MOŻE odbywać się na LPG, ale nie musi. Więc silnik możesz uruchamiać na PB jak obecnie robi się to z instalacjami sekwencyjnymi...Pozdrawiam,
Jaroslav92525
-----------------------
VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Komentarz
-
-
czy na pewno, bo co innego jest na wikiZamieszczone przez Jaroslav925252 rzeczy:
- odpalanie auta z zimnym silnikiem na LPG chyba za zdrowe dla pojazdu nie jest w niskich temperaturach zarówno propan jak i butan dosyć dobrze się rozpuszczają w zimnym oleju degradując jego właściwości smarne.
no i trochę to dziwne że różnica temperatury oleju powiedzmy między 0 a 90C powoduje zmianę stopnia rozpuszczania się...
może to był właśnie ten problem który rozwiązali,Zamieszczone przez Jaroslav92525- ciekawe jak będzie wyglądało odpalenie auta w temp. np -20 stopni C (na samym LPG)skoro t.wrz. butanu to -1 st. C, jest tam co prawda również propan który ma niższą temp. wrzenia ale jest go tez mniej... A swoja drogą to czy nie jest tak że na zachodzie europy jeździ się na mieszankach zawierających więcej propanu niż w naszym LPG ?
i jedna uwaga np.: temp. wrzenia zależy od ciśnienia i paru innych rzeczy więc w cylindrach może być zgoła odmienna sytuacjaJeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Wg mnie to jest jak najbardziej oczywiste - wystarczy podgrzać np. wodę sodową (roztwór CO2 w wodzie) żeby uzyskać wodę i CO2... Oczywiście nie wiem w jakim stopniu taka analogia jest uprawniona do rozpatrywania przypadku LPG-olej silnikowy ale trend jest taki: rozpuszczalność gazów w cieczach maleje wraz ze wzrostem temperatury (zaniedbuję tutaj reakcje chemiczne).Zamieszczone przez Zorrno i trochę to dziwne że różnica temperatury oleju powiedzmy między 0 a 90C powoduje zmianę stopnia rozpuszczania się...Pozdrawiam,
Jaroslav92525
-----------------------
VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Komentarz
-
-
Po wielu godzinach spędzonych w internecie na wyszukiwaniu informacji nt. LPdi do silników TSI i rozmowie z monterem LPG postanowiłem przerobić moją OCTĘ 1.8 TSI. Koszt 8500, czas montażu 2 dni, poziom zadowolenia 0!!!
Auto ma niby dedykowną instalację, jednak praktycznie nie da się z niej korzystać. Silnik dusi się i przerywa/szarpie jak jest zimny przy obrotach powyżej 3500, jak jest gorący, gaśnie przy 1000 U/min. Po 1 dniu od montażu wróciłem do instalatora, niestety ani on, ani (!) producent VIALLE nie mają pojęcia, co jest grane. W tej chwili auto stoi w serwisie LPG i próbują rozwiązać problemy w porozumieniu z importerem VIALLE w Polsce. Nie wygląda to optymistycznie. Polski importer Vialle klienta ma generalnie w "tyle", więc ku przestrodze UWAŻAJCIE, bo po instalacji na nerwy już będze za późno.
Mam nadzieję, że w końcu moje auto będzie pracowało poprawnie na gazie. Na razie ani LPG, ani benzyna nie działają tak, jak powinny
Komentarz
-
-
A gdzie kolego zakładałeś instalację :?: :roll:Zamieszczone przez JanuszDPo wielu godzinach spędzonych w internecie na wyszukiwaniu informacji nt. LPdi do silników TSI i rozmowie z monterem LPG postanowiłem przerobić moją OCTĘ 1.8 TSI. Koszt 8500, czas montażu 2 dni, poziom zadowolenia 0!!!
Auto ma niby dedykowną instalację, jednak praktycznie nie da się z niej korzystać. Silnik dusi się i przerywa/szarpie jak jest zimny przy obrotach powyżej 3500, jak jest gorący, gaśnie przy 1000 U/min. Po 1 dniu od montażu wróciłem do instalatora, niestety ani on, ani (!) producent VIALLE nie mają pojęcia, co jest grane. W tej chwili auto stoi w serwisie LPG i próbują rozwiązać problemy w porozumieniu z importerem VIALLE w Polsce. Nie wygląda to optymistycznie. Polski importer Vialle klienta ma generalnie w "tyle", więc ku przestrodze UWAŻAJCIE, bo po instalacji na nerwy już będze za późno.
Mam nadzieję, że w końcu moje auto będzie pracowało poprawnie na gazie. Na razie ani LPG, ani benzyna nie działają tak, jak powinny
Komentarz
-
-
Niezależnie od tego czy się mylisz czy nie to w LTA Polonia była monotwana instalacja LPDi do 1.8TSI i z tego co właściciel się chwalił to nie było i nie ma raczej problemów (a na pewno nie takich jak ten opisany) i jest zadowolony z instalki. Jedyny problem, który występował to ten który był tu wcześniej poruszany, ale z tym Vialle już sobie poradziło nowym softem, ponieważ był to problem powszechnie znany.Zamieszczone przez Andyskurczak1985, obstawiam, że w LTA Polonia (ciekawe czy się mylę) :lol:Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Masz rację, nie znam ludzi, nie miałem z nimi styczności osobiście. Kontakt telefoniczno-mail`owy pozostawił jednak bardzo niemiłe wrażenia. Sam jestem ciekaw, kto montował to LPDi.Zamieszczone przez NortheuszNiezależnie od tego czy się mylisz czy nie to w LTA Polonia była monotwana instalacja LPDi do 1.8TSI i z tego co właściciel się chwalił to nie było i nie ma raczej problemów (a na pewno nie takich jak ten opisany) i jest zadowolony z instalki. Jedyny problem, który występował to ten który był tu wcześniej poruszany, ale z tym Vialle już sobie poradziło nowym softem, ponieważ był to problem powszechnie znany.Zamieszczone przez Andyskurczak1985, obstawiam, że w LTA Polonia (ciekawe czy się mylę) :lol:
Komentarz
-
-
Myślę, że wiem o kim piszeszZamieszczone przez piotrek_osJak sobie nie poradza - to w okolicach Kielc jest gosc, kótry by zapewne dał rade.....z tym tematem. Jak cos to moge nr tel podac
, ale tutaj to jest kwestia montera, który to zakładał i Vialle, a nie zmiany serwisu. Jak pojedzie gdzie indziej, to będzie dodatkowo ryzykował utratą gwarancji. Zapłacił, produkt na gwarancji i MA DZIAŁAĆ :diabelski_usmiech.
Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Kontaktowałeś się może z Abartem we Wrocławiu? Oni też montują LPDi, z tego co się chwalą to założyli kilka, m.in. do Scirocco 1.4TSI, jest na ich stronie. Klientów mają również z DE, więc zakładam, że poziom usług mają odpowiedniZamieszczone przez AndysMasz rację, nie znam ludzi, nie miałem z nimi styczności osobiście. Kontakt telefoniczno-mail`owy pozostawił jednak bardzo niemiłe wrażenia. Sam jestem ciekaw, kto montował to LPDi.Zamieszczone przez NortheuszNiezależnie od tego czy się mylisz czy nie to w LTA Polonia była monotwana instalacja LPDi do 1.8TSI i z tego co właściciel się chwalił to nie było i nie ma raczej problemów (a na pewno nie takich jak ten opisany) i jest zadowolony z instalki. Jedyny problem, który występował to ten który był tu wcześniej poruszany, ale z tym Vialle już sobie poradziło nowym softem, ponieważ był to problem powszechnie znany.Zamieszczone przez Andyskurczak1985, obstawiam, że w LTA Polonia (ciekawe czy się mylę) :lol:
.
Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Nie kontaktowałem się z Abartem, gdyż na chwilę obecną za mało jeżdżę prywatnym autem, aby montować do niego gaz, tym bardziej w cenie LPDi. Nawet na 400DPI się nie zdecydowałem w tej chwili. Może kiedyś będę do tego zmuszony :roll:Zamieszczone przez NortheuszKontaktowałeś się może z Abartem we Wrocławiu? Oni też montują LPDi, z tego co się chwalą to założyli kilka, m.in. do Scirocco 1.4TSI, jest na ich stronie. Klientów mają również z DE, więc zakładam, że poziom usług mają odpowiedniZamieszczone przez AndysMasz rację, nie znam ludzi, nie miałem z nimi styczności osobiście. Kontakt telefoniczno-mail`owy pozostawił jednak bardzo niemiłe wrażenia. Sam jestem ciekaw, kto montował to LPDi.Zamieszczone przez NortheuszNiezależnie od tego czy się mylisz czy nie to w LTA Polonia była monotwana instalacja LPDi do 1.8TSI i z tego co właściciel się chwalił to nie było i nie ma raczej problemów (a na pewno nie takich jak ten opisany) i jest zadowolony z instalki. Jedyny problem, który występował to ten który był tu wcześniej poruszany, ale z tym Vialle już sobie poradziło nowym softem, ponieważ był to problem powszechnie znany.Zamieszczone przez Andyskurczak1985, obstawiam, że w LTA Polonia (ciekawe czy się mylę) :lol:
.
Komentarz
-
-
Link z wystawy direct liqui max w turcji:
"The use of LPG as an alternative fuel on DI engines could significantly enhance the DI technology benefits in terms of fuel efficiency and lower emissions especially in regards to CO2 and particles reductions. "
Co znaczy, ze zapodanie gazu do silnikow z wtryskiem bezp, pozwoli jeszcze lepiej wykorzystac technologie wlasnie wtrysku bezposredniego pod wzgledem wydajnosci spalania i emisji co2, czyli powinien mniej palic. Tyle marketingu, kto to sprawdzi w praktyce??
Komentarz
-
-
Vialle i Prins mają swoje główne siedziby vis-a-vis w EindhovenZamieszczone przez TippoLink z wystawy direct liqui max w turcji:
"The use of LPG as an alternative fuel on DI engines could significantly enhance the DI technology benefits in terms of fuel efficiency and lower emissions especially in regards to CO2 and particles reductions. "
Co znaczy, ze zapodanie gazu do silnikow z wtryskiem bezp, pozwoli jeszcze lepiej wykorzystac technologie wlasnie wtrysku bezposredniego pod wzgledem wydajnosci spalania i emisji co2, czyli powinien mniej palic. Tyle marketingu, kto to sprawdzi w praktyce??
. Wymieniają się tylko co jakiś czas inżynierami "tak po sąsiedzku przez miedzę" i dlatego nikt inny nie ma takich instalacji jak LPDi czy LiquiMax
Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Ponawiam swoje pytanie, aby nie zginelo w tlumie, poniewaz warto wiedziec kto to zakladal :?: :wink:Zamieszczone przez JanuszDPo wielu godzinach spędzonych w internecie na wyszukiwaniu informacji nt. LPdi do silników TSI i rozmowie z monterem LPG postanowiłem przerobić moją OCTĘ 1.8 TSI. Koszt 8500, czas montażu 2 dni, poziom zadowolenia 0!!!
Auto ma niby dedykowną instalację, jednak praktycznie nie da się z niej korzystać. Silnik dusi się i przerywa/szarpie jak jest zimny przy obrotach powyżej 3500, jak jest gorący, gaśnie przy 1000 U/min. Po 1 dniu od montażu wróciłem do instalatora, niestety ani on, ani (!) producent VIALLE nie mają pojęcia, co jest grane. W tej chwili auto stoi w serwisie LPG i próbują rozwiązać problemy w porozumieniu z importerem VIALLE w Polsce. Nie wygląda to optymistycznie. Polski importer Vialle klienta ma generalnie w "tyle", więc ku przestrodze UWAŻAJCIE, bo po instalacji na nerwy już będze za późno.
Mam nadzieję, że w końcu moje auto będzie pracowało poprawnie na gazie. Na razie ani LPG, ani benzyna nie działają tak, jak powinny
Komentarz
-
-
Niestety co do odpalania na zimnym mam swoje zdanie.
Nie wystarczy że przełączy się na benzynę przed zgaszeniem.
Każdorazowe przejscie na benzyne w LPDi to strata 0,4-0,6 litra paliwa bo trzeba od nowa napełniać układ benzyną. silnik na benzynie musi tak długo pracować aż wtryski złapią benzynę i się doszczelnią na noc. Inaczej będzie gaz w kolektorze i cylindrach po nocy. Na dzień dzisiejszy nie polecam tej instalacji jest do bani...to żaden skład propan butanu...bzdury wam wciskają Panowie!! propan butan ma punkt palności +15%. Tzn że na 85% powietrza mieszanka może mieć nawet 15% gazu a dla wtryskiwacza benzynowego taka proporcja to pikuś dla niego to żadna precyzja, Vialle leci ze ściemą że jakiś upgrade oprogramowania wstawili.... skracają czasy wtrysku emulując czujnik temp.... mówią silnikowi że czujnik temp pokazuje 90stC i czas wtrysku skrucony do min.. nic więcej nie robią... dalej to mity i bzdury!! Instalacja jest prymitywna w działaniu.. a 4 gen to w porównaniu do niej majstersztyk. niestety są lpdi są lipne bo w polsce mamy badziewny gaz... jazda lpg na silniku tsi to zbrodnia!! weźcie przewody faro i rozetnijcie po 1 mies jazdy na gazie... są bronzowe w jakimś sproszkowanym syfie... a jak wiadomo faro na początku w środku jest białe bo to pcv. Mam nadzieje że nie usuną mojego postu...bo nie chce żeby Vialle oszukiwało dalejThe true is out there...
Komentarz
-
-
Czy masz w swoim TSI LPG od Vialle ?Zamieszczone przez Darek_darkNiestety co do odpalania na zimnym mam swoje zdanie.
Nie wystarczy że przełączy się na benzynę przed zgaszeniem.
Każdorazowe przejscie na benzyne w LPDi to strata 0,4-0,6 litra paliwa bo trzeba od nowa napełniać układ benzyną. silnik na benzynie musi tak długo pracować aż wtryski złapią benzynę i się doszczelnią na noc. Inaczej będzie gaz w kolektorze i cylindrach po nocy. Na dzień dzisiejszy nie polecam tej instalacji jest do bani...to żaden skład propan butanu...bzdury wam wciskają Panowie!! propan butan ma punkt palności +15%. Tzn że na 85% powietrza mieszanka może mieć nawet 15% gazu a dla wtryskiwacza benzynowego taka proporcja to pikuś dla niego to żadna precyzja, Vialle leci ze ściemą że jakiś upgrade oprogramowania wstawili.... skracają czasy wtrysku emulując czujnik temp.... mówią silnikowi że czujnik temp pokazuje 90stC i czas wtrysku skrucony do min.. nic więcej nie robią... dalej to mity i bzdury!! Instalacja jest prymitywna w działaniu.. a 4 gen to w porównaniu do niej majstersztyk. niestety są lpdi są lipne bo w polsce mamy badziewny gaz... jazda lpg na silniku tsi to zbrodnia!! weźcie przewody faro i rozetnijcie po 1 mies jazdy na gazie... są bronzowe w jakimś sproszkowanym syfie... a jak wiadomo faro na początku w środku jest białe bo to pcv. Mam nadzieje że nie usuną mojego postu...bo nie chce żeby Vialle oszukiwało dalej
/// W tym Abarcie we Wrocławiu to chyba wszystkie TSI mają zdjęcia w niemcowni, także ciekawy czy ktoś z Polski i w Polsce robił u nich TSI.
Piszecie jeszcze, że TSI mało pali i po co komu gaz.
Po to, że na benzynie 40 zł, a na gazie może być 20 zł.
Potem kwestia, kto ile co po co i dlaczego...
Komentarz
-
Komentarz